علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش

چند علت کم شدن مکش جارو برقی بوش

فهرست مطالب

  • 8 علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش
  • گرفتگی فیلتر هوای جاروبرقی
  • پر بودن یا سوراخ بودن کیسه جاروبرقی
  • انسداد یا گرفتگی لوله خرطومی
  • استفاده نامناسب از برنامه جاروکشی
  • خرابی موتور جاروبرقی بوش
  • نشتی هوا
  • ارتفاع زیاد لوله
  • از بین رفتن لاستیک موتور

8 علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش:

علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش

 

1- گرفتگی فیلتر هوای جاروبرقی یک علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش است: 

وظیفه فیلتر هوای vacuum cleaner، جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور دستگاه است. ضروری است هر از چند گاهی فیلتر هوا تمیز و در طولانی مدت تعویض شود، چرا که بعد از مدتی پر از گرد و غبار و پرز می‌شود. این حرکت باعث مکش بهتر جاروبرقی می‌شود و از سوی دیگر عمر جاروبرقی بوش را افزایش می‌دهد.

2- پر بودن یا سوراخ بودن کیسه جاروبرقی بوش:

کیسه جاروبرقی، زمان تعویض مشخصی دارد، قبل از پرشدن کیسه حتما آن را تخلیه کنید. سوراخ بودن کیسه، باعث ورود هوا و خروج گرد و غبار می‌شود. یک علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش بسته نبودن منافذ هوا است؛ پس کیسه را درصورت سوراخ شدن، تعویض کنید.

3- انسداد یا گرفتگی لوله خرطومی:

وظیفه لوله و خرطوم جاروبرقی، انتقال آشغال ها به کیسه جاروبرقی است. مواردی مانند اجسام خارجی باعث گرفتگی لوله و خرطوم می شود که یک علت کم شدن مکش جاروبرقی است. برای رفع مشکل، کافی است جسم خارجی را از لوله یا خرطوم خارج کنید.

4- استفاده نامناسب از برنامه جاروکشی:

جالب است بدانید، جاروبرقی های بوش دارای برنامه های متفاوت برای جارو کشیدن مکان های مختلف هستند. یک علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش، انتخاب نکردن برنامه مناسب برای سطحی است که آن را جارو می کشید. برای مثال در سطوح سخت مانند سرامیک، از توان بالا و برای سطوح نرمی مانند فرش ها، از توان پایین استفاده کنید.

5- خرابی موتور جاروبرقی بوش:

یک علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش که خیلی مهم است، خرابی موتور می باشد. موتور مانند قلب جاروبرقی است، اگر جاروبرقی شما کم مکش شده بود و بوی سوختگی از آن استشمام می شد، حتما با نمایندگی های تعمیر جاروبرقی تماس بگیرید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی - خرابی موتور

6- نشتی هوا:

همانطور که قبلا اشاره شد، برای مکش بهتر جاروبرقی، نباید هوا به بیرون از جاروبرقی نفوذ کند. از عوامل این نشتی می توانیم به باز بودن مکان اتصال خرطوم به بدنه، ترک یا شکستگی لوله خرطوم و یا باز بودن محفظه ورود و خروج هوا که روی برخی لوله های جاروبرقی وجود دارد، اشاره کنیم.

7- ارتفاع زیاد لوله:

یک اصل کلی وجود دارد، هر چه قدر ارتفاع لوله تا موتور بیشتر باشد، مکش جاروبرقی کمتر می شود. بنابراین باید سعی کرد تا جایی که می توان ارتفاع لوله را خصوصا در جارو کشیدن سطوح سخت کاهش داد.

8- از بین رفتن لاستیک موتور:

وظیفه لاستیک موتور جاروبرقی،افزایش قدرت و هدر نرفتن انرژی موتور جاروبرقی است. در طی گذشت زمان یا عوامل دیگر، امکان دارد، این لاستیک از بین رود که خود یک علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش است.

 

اگر بعد از خواندن مطالب، نیاز به مشاوره داشتید، آماده هرگونه خدماتی از جمله مشاوره رایگان، تعمیر از قبیل تعمیرات جاروبرقی، لباسشویی و… در کمترین زمان ممکن، هستند.

 

 

شک دارم که مکش جاروبرقی بوشم دچار مشکل شده باشه در مرحله اول چیکارکنم؟

ابتدا بررسی کنید که از حداکثر قدرت جاروبرقی استفاده می کنید یاخیر؟ پس از آن علت های گفته شده را بررسی کنید. در آخر اگر هنوز شک داشتید با مشاوران ما تماس بگیرید.

از کجا متوجه بشم که کم شدن مکش جاروبرقی به خاطر موتور جاروبرقیم هست؟

اگر موتور صدای غیرمعمول می داد، حین کار خاموش می شد، بوی سوختگی از آن می آمد، یا بعدمدتی دیگر روشن نشد یا در حین کار از آن دود بلند شد، باید شک کنید که مشکل از موتور جاروبرقی است و پیش از تعمیر از آن استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات تعمیرات در سراسر تهران

phon تماس فوری